https://leanpub.com/developing-games-with-ruby/read
Това е един доста подробен tutorial за Gosu (играта е top-down shooter с танкове), в който обясняват как се пише игра с графика, звуци, AI, менюта (state-machine), различни оптимизации... Не съм го гледал абсолютно целия (дългичък си е), само отгоре-отгоре.
Аз лично ще инвестирам някой друг ден, за да мина целия tutorial преди да почна с моя проект.
Само имайте в предвид, че играта не е мрежова! Най-долу в tutorial-а го пише в Lessons Learned: https://leanpub.com/developing-games-with-ruby/read#leanpub-auto-lessons-learned (По принцип е добре да ги прочетете всичките преди да почнете.)
Цялата игра може да се намери тук: https://github.com/spajus/tank_island И някъде в tutorial-а имаше линк към кода за всяка негова част.
Приятно писане на игри! (Или каквито проекти сте си избрали.)
Бонус: Тъй като смятам да правя сокобан игра, ще ми трябва някакъв Tiled Map Editor. И вероятно в крайна сметка ще се спра на този вариант - Tiled (http://www.mapeditor.org/).
Tutorial за него: https://corruptgd.wordpress.com/tutorials-creating-a-platformer-in-ruby-gosu/tutorial-4-5-special-1-parsing-maps-from-tiled/
Той част от tutorial за платформер (въобще не съм го гледал, така че не знам доколко е подробен): https://corruptgd.wordpress.com/tutorials-creating-a-platformer-in-ruby-gosu/