Темпо и обратна връзка за лекция 5

  1. Тъй като се наложи да предадем повече материал наведнъж на петата лекция, бих искал да споделите вашето наблюдение за темпото – дали ви беше твърде бързо и смятате, че трябва да се спираме повече на някои места (ако да, на кои), или пък предпочитате по-скоро такова, по-бързо темпо.

    Ще съм ви благодарен да споделите гледната си точка. Сигурен съм, че имате мнение. :)

  2. Аз искам да започна като кажа, че според мен не е кой знае какво, че сте си задържали 5 минутки. Може би имаше повечко въпроси и затова не стигна времето. А до темпото - наистина беше малко бързичко и накрая особено аз малко се пооплетох (може би се дължи на факта, че бях 12 часа във ФМИ). Като цяло всичко е точно, но мисля че нещата, за които си говорихме последните 20 минути трябва пак да ни ги разкажете на следващата лекция (набързо).

  3. много добре си беше днеска, но предвид че понякога "циклим" над много по-малки и/или лесни неща, 10 минути преговор на последните 20 минути от днес (*вчера) sounds good

    (feedback заради разбираемото обясняване на важен stuff и добрите референции в примерите :) )

  4. TMI. Определено повече, отколкото мога да разбера вечер.

    Харесва ми последователността на работа: преподаване -> предизвикателство с малко нови неща, които да разцъкаш сам -> още преподаване -> задача. За материалът от лекции 4 и 5 не е имало предизвикателство - а то има и подготвяща роля за задачата с това че е по-лесна/кратка задача, че си насочен от условието й и от решенията на колеги. Също така материал, по който сам си чоплил, е много по-лесно да разбереш.

    Според мен сте взели твърде насериозно feedback-a, че първата задача е лесна. От втората можеше и две да излязат :D. Съответно материалът за нея ми идва малко в повече. Но пък аз идвам от прекрасния (стар) свят извън програмирането и имам нужда да наваксам. Може само за мен да е било много.

  5. Наистина се получи леко препускане през предполагам много важен материал.

    Дадоха се добри насоки за втора задача, но си струва да се премине пак през слайдовете, да се зададат някои въпроси в началото следващия път (това привлича вниманието и показва на всеки кое къде не е разбрал), да се покажат примери тук-там.

    Снощи просто така се наложи, иначе темпото си е добро според мен. :)

    (Оfftopic) като се маркира код от слайд на презентация, не се вижда много добре. По-скоро се скрива, отколкото highlight-ва. Не знам за другите как е, но може би ако се маркира веднъж и за малко (само колкото да покаже важната част) е достатъчно и ще е по-добре. :)

  6. Благодаря! Всичко казано ми е много полезно. Keep it coming!

    Преговор и въпроси ще има. Ще се движим малко по-бавно занапред. Ще очаквам и още обратна връзка, както за тази, така и за бъдещи сбирки, когато сметнете, че има нещо, което трябва да променим.

    @Александър, много ценно наблюдение, благодаря, че го сподели. Взех радикални мерки и съм сменил цвета на селектирания текст. Сега би трябвало да е по-добре :)

    @Ралица, не разбрах добре последния ти параграф. Не е фатално, но ако искаш, поясни :)

    @Марта, очаквам въпроси на имейла ни, или тук, за проблемите, които срещаш с втора задача. Наистина е доста сложна за хора, които идват от друга сфера. Питай.

  7. Лекцията беше добра. Караше по същество, фокусира се върху фийръчите на Руби, а не толкова върху документацията на определени методи, която може да се намери лесно. Нещо което бих искал е да видя е, когато има нещо като "малка разлика в определени случаи" между 2 неща Ruby, да се дава пример. Това което не ми хареса беше в лекцията от понеделник. Според мен отделихме прекалено много време върху домашните (1 час). Предлагам коментарите върху задачите да се изместят в края на лекцията.

  8. Ами аз не съм ходил на лекцията и съответно, не мога да коментирам представянето й, НО :

    1. Лекциите е хубаво да започнат с малко, предговор, нещо познато с което да хванеш вниманието на аудиторията. За следващата лекции да се наблегне на Enumerable, все пак си е важна тема.

    2. Повече от 5-10 мин коментар по минало домашно е загуба на време. Да се дават точки за полезни коментари по домашните на другите, ще стимулира хората да ги четат.

    3. Материала ми се видя дълъг и неструктириран. Трябва да се раздели на модули, които могат да бъдат представени за по 10 мин/ времето за което можеш да задържиш вниманието на даден човек. /

    4. Въпросите е хубаво да НЕ са събрани в началото или в края на лекцията, а да възникват съвсем есествено от някой пример в лекцията.

    П.П. Мисля, че забелязах няколко правописни грешки в последните 2 лекции, довечера ще направя pull request.

  9. @Димитър - не обичам да пиша във форуми и подобни. Но понеже дори и на бързо, (според мен) много добре обясни материала последния път (както и другите пъти досега)... а и който ви е правил презентацията, харесва нещо, с тематиката на което беше суичърът ми в сряда, та освен полезно, беше и fun. Затова давам feedback. Няма значение... важното беше първият параграф :))

    @Йончо - Лекциите започват с малко, предговор, нещо познато с което да хванеш вниманието на аудиторията. Enumerable, според мен, беше добре обяснена. Съдя по, че преди това нямах представа, какво е и после, като се порових, видях, че правилно съм разбрала от лекцията.

    Повече от 5-10 мин. коментар по минало домашно Е загуба на време. Да се дават точки за полезни коментари по домашните на другите не мисля, че е добра идея, защото достатъчно се наблегна по време на лекциите, че това е полезно за нас самите. Точките са ти изразени в това, че после ще знаеш повече, не в класацията, което ще ти помогне за следващи домашни и предизвикателства/контролни/проекти/whatever, което ще те вдигне и в класацията. Не може като в първи клас да ни потупват по рамото за всяко нещо. Мисля, че системата с точките си е супер! ;)

    За материала не мога да кажа, защото нямам опит в езика от преди. Засега изглежда ок и ми задържат вниманието не за лекцията, но и за след това. Ако ти е проблемно задържането на вниманието за повече от 10 минути сега, как издържаш на повечето си други лекции във ФМИ?

    Въпросите НЕ са събрани в началото или в края на лекцията, а възникват съвсем есТествено от някой пример в лекцията. Въпросите в началото са хубави за събуждане и грабване на интереса или както искаш го наречи, но са много добро начало на лекция, а ако не си идвал на лекция, и по време на нея има много и за добри такива също се дават точки.

    Та съм съгласна с теб само за домашните, всъщност. :>

  10. @Ралица, ако принципно не обичате да пишете във "форуми и подобни", но го правите за курса по Ruby, това ми прави впечатление и го запомням. :)

    Ако имаш предвид референциите към "Doctor Who", кредит получава Стефан, който, ако не се лъжа, се е запалил по сериала заради Андрю, който... И така нататък :) Но се радвам, че ви е и забавно.

    Благодаря отново за обратната връзка. Още в понеделник ще имплементираме някои от предложенията.

  11. Нека да дам и моите $0.02 относно темата, а и малко не съвсем по темата :)

    Аз съм за интензивни лекции, стига да са разбираеми и да става досатъчно ясно за какво иде реч, все пак има много неща които могат да се научат, и е хубаво за колкото се може повече от тях да говорим на лекции, а не на лекции само най-най-основните неща, всичко останало - вкъщи.

    Не по темата ми се иска да споделя моето мнение за точковата система. Според мен това е една много добра идея и мотивира хората. Все пак трябва да се внимава да не се прекали с бонус точките - естествено трябва да ги има, за да се награждават хората, вложили extra effort в дадена задача, но според мен и за тях трябва да има някакви правила, а не да са чак толкова субективни (сами признахте, че за едно и също нещо, това дали ще получиш бонус зависи от това кой ще проверява). Друг нежелан ефект може да е ако твърде много се накъса лекцията, защото всички искат да задават въпроси, които може да видят в google например, само за да направят впечатление. Последно, според мен трябва да става ясно за какво са дадени бонус точките, първо за да и те се вкарат в някакви релси, и второ за да и другите хора последват този пример.

  12. Относно последната лекция - за мен темпото не беше прекалено високо, но е хубаво темпото да е усилено в началото на лекцията, а в последните 10-15 минути някой да пише код. Първите и последните 5-10 минути трябва да са light, тъй като в единия случай слушащите „включваме“ към материала, а в другия очакваме края на лекцията, дори да е много интересна. И наистина не говорете за домашни повече от 5-10 минути - маркирайте правилни/грешни концепции и продължавайте с лекцията.

    • Лично мнение за даването на точки - вие си решавате на кого, кога и колко. Не искате студентите да си пишат домашните, да пускат PR-и и т.н. само за точки, нали? Не коментирайте темата със студентите, защото отваряте една безкрайна полемика.

Трябва да сте влезли в системата, за да може да отговаряте на теми.